Reklam ajansları | Bir kurumun tanıtımının en işi şekilde yapılması gerekmektedir. Bunun için reklam alanında uzman bir firma ile çalışılması ve uzman yardım alınması gerekmektedir.
Reklam ajansları Kurumsal Kimlik Kavramı
Kurumsal kimlik, kurumun kendini ifade etme şekli yani görünen yüzüdür. İç ve dış dünyadan görünen yüzü şirketin, firmanın ya da vakfın kimliğidir. İyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik, firmanın saygınlığının artmasını, prestij kazanmasını sağlar. Kurumsal kimlik geniş anlamdadır. Reklam ajansları ile anlaşılarak kurumsal kimlik oluşturulur.
Uzmandan Yardım Alma
Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması firmanın itibarını artırır, kazancını yükseltir. Kurumsal kimlik firma açısından çok önemlidir ve itinalı bir çalışma gerektirir. Bunun için reklam ajansları ile çalışılarak uzman desteği alınır.
* Firmalara ait tabelalar, sergiler, fuarlar, kurum içinde kullanılan antetli kağıt kurumsal kimliğin bir parçasıdır.
* Zarf, dosya, kartvizit, firma adına kesilen tahsilat makbuzu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Faturalar ve irsaliyeler, kurumun verdiği sertifikalar birer kurumsal kimliktir.
* Kurumu tanıtan kataloglar, reklamlar, broşürler, takvim ve bloknot gibi promosyon ürünleri kurumu simgeler. Eğer varsa flama ve bayrakta kurumsal kimliğin bir parçasıdır.
* Özenli hazırlanmış bir web sitesi de kurumsal kimliği simgeler.
Web sayfası kurumun ülke ve dünya ile iletişimi sağlamaktadır. Kolay anlaşılır bir web tasarımı etkili olur. Kurumsal kimlik firmanın imajını simgeler bunun için uzmanlarla çalışılmalı ( RK MEDYA ), detaylar göz ardı edilmemelidir ve etkili bir logo tasarımı yapılmalıdır. Logo her ortamda kurumu temsil edecektir.
Reklam ajansları ve Kurumsal Kimlik Aşamaları
Reklam ajansları, anlaştıkları kurumun tanıtımı için hemen çalışmalara başlarlar. Bu çalışmalar büyük titizlikle yapılmalıdır. Çünkü kurum dış ve iç dünyaya bu sayede açılacaktır. Tasarım sürecinde yapılacak işler belirlenir ve onaylanır. Firmanın ne istediği bu aşamada önemlidir. Amaçlar belirlenir ve tasarım aşaması bitirilir.
Zamanlama olarak çağa uygun ve beklentileri karşılıyor olması gereklidir. Sunum aşamasında hazırlanan kurumsal tasarımlar firma yetkililerine sunulur ve onayları alınır. Düzeltme aşamasında sunum yapıldıktan sonra eksiklikler veya yapılması gereken değişiklikler düzenlenir.
Son aşama basılma ve yayılmadır. Bu aşama önemlidir. Çünkü kurumsal kimlik yeterli değilse bu itibar kaybettirir. Bunun için çalışmaların titizlikle ve kurumun kimliğini yansıtır şekilde olması gerekir.