Kurumsal kimlik örnekleri | Kurumsal kimlik, bir şirket, kurum veya vakfın iç ve dış dünyaya tanıtımıdır. Firmanın müşteride oluşturduğu izlenim ve itibardır. Bir broşür ya da web sitesi kurumsal kimliğin tanıtım aracıdır. Bu yüzden kurumsal kimlik tanıtımı güçlü ve etkili olmalıdır. Etkili bir tanıtım yüksek itibar ve kazanç demektir.
Kurumsal kimlik örnekleri Uzman Yardımı
Kurumsal kimlik oluştururken uzman yardımı alınması önemlidir. Deneyimli ellerden çıkan kurumsal kimlik örnekleri ile saygınlık elde edilmesi büyük olasılıktır. Tasarımlar uzun vadede yapıldığında etkili olur. Uzun vadede yapılan çalışmalar etkili bir imaj oluşturur. Kurumsal kimlikte istikrarlı olmak önemlidir. Uzman desteği alındığında oluşturulacak tasarımlar ve ürünler etkin bir imaj yarattığından başka şirketler tarafından rakip görülebilir.
Kurumsal kimlik oluşturmak için reklam ajanslarına başvurmak yeterlidir.
RK MEDYA Eğitim reklam ve prodüksiyon şirketi gerekli tasarımları uzmanları aracılığıyla yaparak etkili bir kurumsal kimlik oluştururlar. Reklam ajansı ile anlaşma sağlandığı takdirde uzmanlar tasarımları hazırlar, sunumları yapar, gerekli onaylar alındıktan sonra tanıtım çalışmalarına başlarlar. Gerekli basımlar yapılır ve dağıtımlar yapılır. Bütün bu işlemler tek reklam ajansı tarafından yürütülür. Şirketlerin rekabet düzeyini artırır ve kazanç yükselmesine sebep olur.
Tasarım Süreci
Kurumsal kimlik örnekleri denince akla antetli kağıt, web sitesi, katalog, kurumun faaliyetlerini anlatan dergi, kartvizit, kaşe, bayrak, yaka kartı gelir. Müşterilere belirli zamanlarda verilen plaketler de kurumsal kimliğin dışa tanıtımını sağlar. Yine müşterilere yazılan mektuplar, önemli günlere çağırmak için hazırlanan etkili davetiyeler de birer kurumsal kimlik örnekleri olarak yer alır. Yılbaşı ve bayram gibi özel günlerde müşterilere gönderilen hediyeler de kurumsal kimliği simgeler.
Masa üstü ve duvar takvimleri, firmanın logosunun basılı olduğu kupa bardaklar, tükenmez, dolma ve kurşun kalemler promosyon defterler, antetli bloknotlar, karton ve bez çantalar da birer kurumsal kimlik örnekleridir. Kumaş veya bez anahtarlıklar, magnetler, kitap ayraçları da birer kimliktir. Afişler ve posterler de kurumsal kimliğin birer ürünüdür.
Rozetler de birer tanıtım aracıdır. Kurumun veya vakfın logosunun bulunduğu duvar saatleri de birer kimlik örneğidir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür Sağlam ve etkili tasarım sayesinde kurum dışarıdaki müşterilerine ve rakiplerine en iyi şekilde tanıtılır.